Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Metodyka nauczania muzyki

symboljezyk
1/1602polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Przygotowanie studentów do prowadzenia lekcji muzyki w szkole ogólnokształcącej

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Wiedza o kulturze

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Praktyki pedagogiczne

bibliografia podstawowa

Podręczniki szkolne dla ucznia i przewodniki metodyczne dla nauczycieli. - Lipska E., Przychodzińska M.: Muzyka w nauczaniu początkowym - metodyka, WSiP, Warszawa 1991. - Burowska Z.: Współczesne systemy wychowania muzycznego, WSiP, Warszawa 1976. - Smoczyńska-Nachtman U.: Muzyka dla dzieci, WSiP, Warszawa 1992. - Jankowska M., Jankowski W: Z. Kodaly i jego pedagogika muzyczna, WSiP, Warszawa 1990. - Przychodzińska M.: Drogi do muzyki, WSiP, Warszawa 1999. - Lipska E., Przychodzińska M.: Polskie koncepcje powszechnego wychowania muzycznego, WSiP, Warszawa 1987. - Przychodzińska M.: Wychowanie muzyczne. - idee, treści, kierunki rozwoju. Warszawa 1989.

bibliografia uzupełniająca

Czasopismo dla nauczycieli "Wychowanie Muzyczne w Szkole" oraz "Wychowanie Muzyczne"

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Teoria Muzyki (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.002.0wykładzaliczenieprof. dr hab. Elżbieta Frołowicz, dr Gabriela Konkol, 1/1602/4505
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Formy aktywności muzycznej: śpiew; gra na instrumentach; muzyka i ruch; tworzenie muzyki; słuchanie muzyki

Współczesne koncepcje edukacji muzycznej Europie i ich adaptacje w Polsce: system Carla Orffa; metoda Zoltana Kodaly'a; metoda Emila Jaques- Dalcroze'a; Teoria uczenia się muzyki Edwina E. Gordona; Shinichi Suzuki i jego koncepcja

 

metody dydaktyczne
  • Metody problemowe: wykład problemowy
  • Metody praktyczne: ćwiczebne, realizacji zadań
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie ze stopniem na podstawie prac semestralnych oraz kolokwium (pisemne)

 

wykonanie: www.ansta.pl