symbol | jezyk |
---|---|
1/1582 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
takie same jak dla Dyrygentury | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
takie same jak dla Dyrygentury | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
patrz :- Dyrygentura | |
bibliografia podstawowa | |
patrz : Dyrygentura | |
bibliografia uzupełniająca | |
patrz: Dyrygentura | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr hab. Alicja Kozłowska-Lewna, | 1/1582/4417 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr hab. Alicja Kozłowska-Lewna, | 1/1582/4435 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | prof. zw. dr Alina Kowalska-Pińczak, | 1/1582/4453 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Semestr trzeci :realizacja ćwiczeń polirytmicznych i polimetrycznych, improwizacja harmoniczna ' ćwiczenia notacji wielodźwięków dysonansowych i o innej budowie niż tercjowa, notacja 2 -głosowych dyktand atonalnych ćwiczenia przygotowawcze do notacji zjawisk muzycznych w fakturze 3 - głosowej słuchowa analiza harmoniczna symfoniki klasycznej | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia transpozycji utworów w fakturze 2 i 3 - głosowej notacja testów przygotowujacych do percepcji atonalności w fakturze 2 i 3 głosowej ćwiczenia praktyki śpiewu wielogłosowego a cappella i wybranych głosów z faktury orkiestrowej, ćwiczenia pamięci struktur atonalnych
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
minimalna frekwencja - 80 % obecności ,zaliczenie ćwiczeń przygotowywanych samodzielnie, zaliczenie wewnętrznych testów i kolokwiów, zaliczenie z oceną kolokwium ustnego z czytania a vista 2 głosowych konstrukcji atonalnych i muzyki 4- głosowej a cappella |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | prof. zw. dr Alina Kowalska-Pińczak, | 1/1582/4468 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
ćwiczenia pamięci struktur atonalnych, notacja testów na materiale atonalnym w fakturze 2 - głosowej, nauka notacji i transpozycji utworów w fakturze 3 - głosowej polifonicznej, nauka notacji w systemie literowym treści harmonicznej z muzyki romantycznej i neoromantycznej nabywanie biegłości w czytaniu utworów wielogłosu z zastosowaniem chromatyzacji | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
realizacja zadanych ćwiczeń w domu { zaliczenie ustne} rozwijanie wyobraźni harmonicznej i formy - kompozycja własna realizacja testów uzupełniania partytury i testów z korektą błędów partytury metoda korelacji gry ze śpiewem wybranej przestrzeni partytur z muzyki współczesnej | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
obecność na zajęciach minimalna 80% zaliczenie prac domowych i realizowanych w semestrzre ćwiczeń , testów i kolokwiów, uzyskanie pozytywnych ocen z egzaminu pisemnego jak i ustnego. Tematyka egzaminu pisemnego :dwu- głosowe dyktando atonalne w wersji instrumentalnej test z korekty błędów w fakturze 3 lub 4- głosowej literowy zapis treści harmonicznej wybranego fragmentu utworu romantycznego lub neoromantycznego Tematy egzaminu ustnego : czytanie a vista w parze z pedagogiem dwugłosu atonalnego czytanie głosem faktury wielogłosowej a cappella, bądź w technice łączonej z gra na instrumencie klawiszowym |