Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kształcenie słuchu

symboljezyk
1/1582polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

takie same jak dla Dyrygentury

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

takie same jak dla Dyrygentury

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

patrz :- Dyrygentura

bibliografia podstawowa

patrz : Dyrygentura

bibliografia uzupełniająca

patrz: Dyrygentura

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Teoria Muzyki (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.003.0wykładkolokwiumdr hab. Alicja Kozłowska-Lewna, 1/1582/4417
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.003.0wykładkolokwiumdr hab. Alicja Kozłowska-Lewna, 1/1582/4435
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
- brak danych -
metody dydaktyczne
- brak danych -
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
- brak danych -
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładkolokwiumprof. zw. dr Alina Kowalska-Pińczak, 1/1582/4453
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Semestr trzeci :realizacja ćwiczeń polirytmicznych i polimetrycznych,

improwizacja harmoniczna '

ćwiczenia notacji wielodźwięków dysonansowych i o innej budowie niż tercjowa,

notacja 2 -głosowych dyktand atonalnych

ćwiczenia przygotowawcze do notacji zjawisk muzycznych w fakturze 3 - głosowej

słuchowa analiza harmoniczna symfoniki klasycznej

metody dydaktyczne

ćwiczenia transpozycji utworów w fakturze 2 i 3 - głosowej

notacja testów przygotowujacych do percepcji atonalności  w fakturze 2 i 3 głosowej

ćwiczenia praktyki śpiewu wielogłosowego a cappella i wybranych głosów z faktury orkiestrowej,

ćwiczenia pamięci struktur atonalnych

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

minimalna frekwencja - 80 % obecności

,zaliczenie ćwiczeń przygotowywanych samodzielnie,

zaliczenie wewnętrznych testów i kolokwiów,

zaliczenie z oceną kolokwium ustnego z czytania a vista  2 głosowych konstrukcji atonalnych i muzyki  4- głosowej a cappella

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0wykładegzaminprof. zw. dr Alina Kowalska-Pińczak, 1/1582/4468
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 ćwiczenia pamięci struktur atonalnych, notacja testów na materiale atonalnym w fakturze 2 - głosowej,

nauka notacji i transpozycji utworów w fakturze 3 - głosowej polifonicznej,

nauka notacji w systemie literowym treści harmonicznej z muzyki romantycznej i neoromantycznej

nabywanie biegłości w czytaniu utworów wielogłosu z zastosowaniem chromatyzacji

metody dydaktyczne

realizacja zadanych ćwiczeń w domu { zaliczenie ustne}

rozwijanie wyobraźni harmonicznej i formy - kompozycja własna

realizacja testów uzupełniania partytury i testów z korektą błędów partytury

metoda korelacji gry ze śpiewem wybranej przestrzeni partytur z muzyki współczesnej

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

obecność na zajęciach minimalna 80%

zaliczenie prac domowych i realizowanych w semestrzre ćwiczeń , testów i kolokwiów,

uzyskanie pozytywnych ocen z egzaminu pisemnego jak i ustnego.

Tematyka egzaminu pisemnego :dwu- głosowe dyktando atonalne w wersji instrumentalnej

test z korekty błędów w fakturze 3 lub 4- głosowej

literowy zapis treści harmonicznej wybranego fragmentu utworu romantycznego lub neoromantycznego

Tematy egzaminu ustnego :

czytanie a vista w parze z pedagogiem dwugłosu atonalnego

czytanie głosem faktury wielogłosowej a cappella, bądź w technice łączonej z gra na instrumencie klawiszowym

wykonanie: www.ansta.pl