Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Metodyka prowadzenia audycji muzycznych

symboljezyk
1/1566polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

przygotowanie studenta do prowadzenia przedmiotu "Audycje muzyczne" w szkole muzycznej I stopnia oraz do organizowania i prowadzenia audycji muzycznych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

wiedza i umiejętności z zakresu szkoły muzycznej II stopnia

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Hospitowanie zajęć z audycji muzycznych prowadzonych w szkołach muzycznych I stopnia

bibliografia podstawowa

Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki. Propozycje dla nauczycieli. Wyd. HARMONIA, Gdańsk 2008.

Grochowska D., Audycje muzyczne. Projekt programu nauczania dla PSM I stopnia. Wyd. Polihymnia 2004,

Grochowska D., Audycje muzyczne. Zeszyt ćwiczeń. Wyd. Polihymnia 2004,

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego w części dotyczącej przedmiotu Audycje muzyczne

 

 

 

 

 

 

 

bibliografia uzupełniająca

Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków. Dialog muzyczny. Wyd. ME-KOMP, Warszawa 2011,

Komorowska M., Zaproszenie do muzyki. WSiP Warszawa 1989, 

Kreiner – Bogdańska A., W krainie muzyki. PWM Kraków 2006,

Zganiacz-Mazur L., Audycje muzyczne tom 1-3. Wyd. Contra, Warszawa,

słowniki, encyklopedie, programy multimedialne do nauczania muzyki, materiały z muzycznych stron internetowych

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Teoria Muzyki (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0wykładkolokwiumprof. dr hab. Elżbieta Frołowicz, 1/1566/4398
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • operacjonalizacja celów nauczania przedmiotu „audycje muzyczne”,
  • kryteria doboru treści, form i metod nauczania,
  • planowanie wynikowe i ocenianie,
  • nauka słuchania muzyki i analizy utworu muzycznego - wybór, uporządkowanie i opracowanie przykładów rozwiązań metodycznych,
  • konstruowanie wiedzy z zakresu elementarnej historii muzyki i literatury muzycznej – wybór, uporządkowanie i opracowanie przykładów rozwiązań metodycznych,
  • podręczniki, pomoce dydaktyczne, multimedia,

  • organizacja i prowadzenie audycji muzycznych.

 

metody dydaktyczne

wykład

wykład z prezentacją multimedialną

dyskusja

metody praktyczne i eksponujące

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

wykonanie zaleconych ćwiczeń

przygotowanie 1 seminarium

przygotownie scenariusza zajęć i przeprowadzenie lekcji pokazowej

wykonanie: www.ansta.pl