symbol | jezyk |
---|---|
1/1551 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założenia 1.Interpretowanie i charakteryzowania dźwięków muzycznych w oparciu o parametry psychoakustyczne. 2.Umiejętność kształtowania efektów dźwiękowych. 3.Umiejętność realizacji audycji muzycznych. Cele Przygotowanie do organizowania materiału dźwiękowego dla potrzeb uzyskania określonego obrazu dźwiękowego. Umiejętność oceny materiału z uwzględnieniem kryteriów wynikających z procesów słyszenia i słuchania.
Charakterystyka przedmiotu Wprowadzenie do reżyserii dźwięku korzystając z podstawowej wiedzy dotyczącej teorii dźwięku i akustyki. W oparciu o wiedzę teoretyczną - tworzenie warsztatu umożliwiającego kreowanie obrazów dźwiękowych z wykorzystaniem środków technicznych. Realizacja tematów teoretycznych i ćwiczeń praktycznych obejmuje różne aspekty i metody technicznej realizacji muzyki, organizacji audycji muzycznych, klasyfikowania i oceny jakościowej muzyki. Do osiągnięcia celów, jak wyżej, wykorzystuje się sprzęt elektroakustyczny w postaci fizycznej oraz sprzęt w postaci wirtualnej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Znajomość podstaw teorii muzyki i akustyki muzycznej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Informatyka z zakresu korzystania z programów muzycznych i edytorów dźwięku. | |
bibliografia podstawowa | |
1. Alton Everest: Podręcznik Akustyki. Master Handbook of Acoustics, 2004; 2. Stanisław Miszczak: Podstawy technologii studyjnej w radiofonii i telewizji, 1979; 3. Jerzy Regent: Problemy współczesnej techniki nagłaśniania. BIŁ, W-wa 1975. | |
bibliografia uzupełniająca | |
1. Targowska: Kształcenie słuchu muzycznego reżyserów dźwięku. Mat. Sympozjum reżyserów dźwięku, W-wa 1995; 2. Z. Wąsowicz, Z. Sołtys: Metody oceny słuchowej głośników. Pr. Naukowe ITi A Wrocław nr 35/1978. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Wymienia i definiuje parametry akustyczne , służące do interpretacji dźwięków muzycznych w procesie słyszenia i słuchania muzyki. Stosuje kategorie jakościowe do oceny sal koncertowych i wykonań muzycznych.Charakteryzuje barwę w oparciu o rozumienie widma akustycznego.(K_W02,K_W03,K_W05,K_W10) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Umiejętnie kształtuje efekty dźwiękowe. Realizuje prosty obraz dźwiekowy-audycję. Ocenia opracowany materiał zgodnie kryteriami jakościowymi.(K_U01,K_U06,K_U12,K_U13) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Wykazuje się zdolnością do organizoania i kierowania zespołem i pełnienia wiodącej roli w zespole.Wykazuje się wspódziałaniem z innymi wykonawcami.(K_K01, K_K02,K_K_04),K_K14 ) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Jerzy Regent, | 1/1551/4363 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozumienie procesów słyszenia w oparciu o kryteria subiektywne i parametry fizyczne opisujące dźwięk muzyczny. Znajomość kryteriów jakościowych opisujących procesy słuchania dźwięków i muzyki. Umiejętność kreowania dźwięków technicznych i obrazów dźwiękowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład teoretyczny (interaktywny), ćwiczenia praktyczne w oparciu o warsztat komputerowy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zarejestrowanie w pamięci cyfrowej lub na płycie CD dźwięków technicznych dla potrzeb budowy wybranego tematu muzycznego. Wypowiedź na temat rozumienia określonego parametru subiektywnego. 25 skala oceny subiektywnej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Jerzy Regent, | 1/1551/4373 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozumienie procesów słyszenia w oparciu o kryteria subiektywne i parametry fizyczne opisujące dźwięk muzyczny. Znajomość kryteriów jakościowych opisujących procesy słuchania dźwięków i muzyki. Umiejętność kreowania dźwięków technicznych i obrazów dźwiękowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład teoretyczny (interaktywny), ćwiczenia praktyczne w oparciu o warsztat komputerowy. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zarejestrowanie w pamięci cyfrowej lub na płycie CD dźwięków technicznych dla potrzeb budowy wybranego tematu muzycznego. Wypowiedź na temat rozumienia określonego parametru subiektywnego. Zarejestrowanie, jak wyżej, tematu muzycznego w formie audycji muzycznej oraz wypowiedź z zakresu zastosowania kryteriów jakościowych dźwięku i muzyki. 25 skala oceny subiektywnej. |