Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Technologie informacyjne

symboljezyk
1/1544polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

- ogólne zaznajomienie z architekturą komputera osobistego;
- wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie Windows na poziomie podstawowym;
- informacje o nośnikach danych;
- podstawowa edycja tekstu;
- obsługa poczty elektronicznej (klienty);
- praca w Internecie;
- podstawowa obróbka dźwięku;
- edycja nut w programie Finale.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

Siemieniecki B.: Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek Toruń 1999; Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.): Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004; Lewowicki T., Siemieniecki B.: Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, Wyd. Adam Marszałek Toruń 2004

bibliografia uzupełniająca

Jabłońska M. (red.): Estetyka. Sztuka. Media. Przestrzenie i konteksty pedagogiczne, Wyd. Atut Wrocław 2008; Gajda J.: Media w edukacji, Wyd. Impuls Kraków 2008; Osiński Z.: Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Wyd. Mado Poznań 2005.

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0ćwiczeniazaliczeniead. dr Radosław Łuczkowski, 1/1544/4312
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- sloty płyty głównej, złącza komputerowe, procesor, karty rozszerzeń, urządzenia peryferyjne itp.;
- typy plików, uruchamianie aplikacji, praca w „oknach”, wyszukiwanie plików itp.;
- nośniki danych (HD, FD, CD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW);
- edytory tekstu (Notatnik, WordPad, Open Office);
- obsługa poczty elektronicznej (klienty);
- typy połączeń internetowych, zapoznanie się z możliwościami przeglądarek internetowych (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera), wyszukiwanie stron internetowych, pobieranie danych z sieci, portale internetowe itp.

metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru z oceną dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczeniead. dr Radosław Łuczkowski, 1/1544/4357
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- nagrywanie, edycja, montaż fali dźwiękowej;
- typy plików dźwiękowych (kompresja i dekompresja);
- podstawowe zagadnienia akustyki;
- edycja nut: wpisywanie partytury, odsłuch, kanały MIDI, przypisywanie barw instrumentów, zapisywanie partytury w formie obrazu, przystosowanie obrazu do wykorzystania w edytorze tekstu itp.).

metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru z oceną dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

wykonanie: www.ansta.pl