symbol | jezyk |
---|---|
1/1542 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- brak danych - | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
- brak danych - | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr hab. Alicja Kozłowska-Lewna, | 1/1542/4310 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr hab. Alicja Kozłowska-Lewna, | 1/1542/4349 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | prof. zw. dr Alina Kowalska-Pińczak, | 1/1542/4350 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
ćwiczenia atonalne w fakturze 1 - głosowej realizacja ćwiczeń metro - rytmicznych w zakresie polimetrii ćwiczenia notacji wielodźwięków dysonansowych ; improwizacja harmoniczna literowy zapis treści harmonicznej recitativu bachowskiego oraz analiza harmoniczna literatury klasycznej ćwiczenia przygotowawcze do faktury 3- głosowej w wersji fortepianowej | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia transpozycji utworów w fakturze 2 i 3 - głosowej nauka notacji zjawisk harmonicznych pod kontrola pedagoga przy tablicy ćwiczenia praktyki śpiewu wielogłosowego reprodukcja zapamiętanych motywów i fraz atonalnych przy fortepianie | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
minimalna frekwencja - 80 % obecności na zajęciach zaliczenie ćwiczeń i prac domowych zaliczenie z ocena pozytywną testów i kolokwiów realizowanych w semestrze zaliczenie kolokwium ustnego z czytania głosem utworów atonalnych w fakturze 2- głosowej i 4- głosowej a cappella{ tonalnej} |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | prof. zw. dr Alina Kowalska-Pińczak, | 1/1542/4351 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
utrwalanie słyszenia atonalnych zjawisk dźwiękowych w fakturze 2- głosowej nauka notacji zjawisk harmonicznych muzyki romantycznej nauka notacji i transpozycji utworów w fakturze 3- głosowej polifonicznej nauka czytania nut głosem w fakturze wielogłosu z zastosowaniem chromatyzacji
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
praca w domu - zadania kompozytorskie uzupełnianie brakujacych dźwięków partutury realizacja testów korekty błędów partytury w fakturze 3 i 4 głosowej realizacja jednoczesnego grania i śpiewania wybranych fragmentów partytur współczesnych | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu końcowego jest: obecność na zajęciach w 80% zaliczenie wszystkich ćwiczeń , testów i kolokwiów wewnętrznych , realizowanych w semestrze czwartym pozytywne oceny egzaminu pisemnego jak i ustnego Tematy egzaminu pisemnego : dwu-głosowe dyktando atonalne test z korekty błędów w fakturze trzy lub cztero-głosowej literowy zapis treści harmonicznej wybranego fragmentu utworu z literatury romantycznej lub neoromantycznej Tematyka egzaminu ustnego : czytanie a vista dwugłosu atonalnego w parze z pedagogiem czytanie głosem faktury wielogłosowej a cappella , bądź w technice łączonej z grą na instrumencie klawiszowym
|