symbol | jezyk |
---|---|
3/1431 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
opanowanie podstawowych technik tańca współczesnego. Nabycie umiejętności kreowania postaci scenicznej w oparciu o określona technikę taneczną. Uzyskanie pełnej sprawności ruchowej, siły i wytrzymałości aparatu ruchowego. Umiejetność choreograficznej improwizacji i przekazywania poprzez własna osobowość idei reżyserskiej, muzycznej oraz choreograficznej | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Podstawowe umiejętności taneczne, koordynacja ruchowa, wysoka sprawność fizyczna | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Prezentacje publiczne, projekcje video | |
bibliografia podstawowa | |
zapis video spektakil: Mats Ek, Jiri Kylian, Pina Bausch, Maurice Bejart, Van Maanen | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Sławomir Gidel, | 3/1431/4002 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Sławomir Gidel, | 3/1431/4003 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności: Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Sławomir Gidel, | 3/1431/4004 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności: Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 60.00 | 3.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Sławomir Gidel, | 3/1431/4005 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozwijanie i pogłębianie umiejętności: Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat. |