Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Taniec współczesny

symboljezyk
3/1431polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

opanowanie podstawowych technik tańca współczesnego. Nabycie umiejętności kreowania postaci scenicznej w oparciu o określona technikę taneczną. Uzyskanie pełnej sprawności ruchowej, siły i wytrzymałości aparatu ruchowego. Umiejetność choreograficznej improwizacji i przekazywania poprzez własna osobowość idei reżyserskiej, muzycznej oraz choreograficznej

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Podstawowe umiejętności taneczne, koordynacja ruchowa, wysoka sprawność fizyczna

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Prezentacje publiczne, projekcje video

bibliografia podstawowa

zapis video spektakil: Mats Ek, Jiri Kylian, Pina Bausch, Maurice Bejart, Van Maanen

bibliografia uzupełniająca
- brak danych -
efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
musical (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 09/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
160.003.0ćwiczeniakolokwiummgr Sławomir Gidel, 3/1431/4002
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką.

metody dydaktyczne

zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
260.003.0ćwiczeniakolokwiummgr Sławomir Gidel, 3/1431/4003
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Rozwijanie i pogłębianie umiejętności: Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką.

metody dydaktyczne

Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
360.003.0ćwiczeniakolokwiummgr Sławomir Gidel, 3/1431/4004
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Rozwijanie i pogłębianie umiejętności: Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką.

metody dydaktyczne

Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
460.003.0ćwiczeniakolokwiummgr Sławomir Gidel, 3/1431/4005
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Rozwijanie i pogłębianie umiejętności: Ciało jako środek wyrazu, warsztat twórczy, Technika Marty Graham-centrum ruchu i grawitacja ciał, przenoszenie ciężaru ciała, praca korpusu. Podstawy jednej z technik tańca współczesnego: Marce Cunningham, Jose Limon, Lester Horton. Tworzenie przestrzeni choreograficznej. Impuls i reakcja tancerza na przestrzeń. Ruch i sposoby jego wyrażania. Powiązanie formy ruchu ze stylem i muzyką.

metody dydaktyczne

Zajęcia praktyczne na sali baletowej; ćwiczenia na podłodze i środku sali, ćwiczenia przestrzenne, izolacyjne. Improwizacja. Stopniowanie tempa, ekspresji, dynamiki i charakteru kompozycji choreograficznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Prezentacja dwóch układów choreograficznych oraz jednej improwizacji na zadany temat.

wykonanie: www.ansta.pl