Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Technika mowy

symboljezyk
3/1426polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Umiejętność świadomego posługiwania się techniką mowy w spektaklu; Zintegrowanie głosu (mowy) z całym ciałem. Używanie techniki mowy jako siły napędowej w budowaniu postaci. Umiejętność prawidłowego oddychania na scenie

 

 

Przedmiot Technika mowy realizowany jest w szeregu improwizacji scenicznych angażujących całe cialo aktorów. Improwizacje obejmują mówienie w języku "nonsensownym", jak i sztuczne rozciąganie mowy z podziałem na spółgłoski i samogłoski

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
- brak danych -
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

podstawowe zadania aktorskie, prezentacje sceniczne

bibliografia podstawowa

B. Toczyska: "Elementarne ćwiczenia dykcji" Wyd. Podkowa

B. Toczyska: "Ruch w głosie" Wyd. Podkowa

bibliografia uzupełniająca

B. Toczyska: "Sarabanda w Chaszczach"

B. Toczyska: "Łamańce z dedykacją"

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
musical (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 09/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.0ćwiczeniakolokwiummgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, 3/1426/3983
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała"

-Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci

-Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej

-Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem

-Prawidłowe oddychanie

-Jednostki mowy

-Mowa rozciągnięta

-Język "nonsensowny"

-Mówienie "całym ciałem"

-Szeptanie "całym ciałem"

-Wołanie "całym ciałem"

-Śpiewanie "całym ciałem"

-Mowa sceniczna a mowa ciała

metody dydaktyczne

improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj. w przedmiotach tkj.: Sceny klasyczne, Sceny współczesne

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.0ćwiczeniakolokwiummgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, 3/1426/3982
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała"

-Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci

-Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej

-Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem

-Prawidłowe oddychanie

-Jednostki mowy

-Mowa rozciągnięta

-Język "nonsensowny"

-Mówienie "całym ciałem"

-Szeptanie "całym ciałem"

-Wołanie "całym ciałem"

-Śpiewanie "całym ciałem"

-Mowa sceniczna a mowa ciała

metody dydaktyczne

improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

warunkiem zaliczenia jest umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj w przedmiotach tkj. Sceny klasyczne, Sceny współczesne

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.001.0ćwiczeniakolokwiummgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, 3/1426/3984
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała"

-Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci

-Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej

-Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem

-Prawidłowe oddychanie

-Jednostki mowy

-Mowa rozciągnięta

-Język "nonsensowny"

-Mówienie "całym ciałem"

-Szeptanie "całym ciałem"

-Wołanie "całym ciałem"

-Śpiewanie "całym ciałem"

-Mowa sceniczna a mowa ciała

metody dydaktyczne

improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj. w przedmiotach tkj.: Sceny klasyczne, Sceny współczesne

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.001.0ćwiczeniakolokwiummgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, 3/1426/3985
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała"

-Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci

-Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej

-Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem

-Prawidłowe oddychanie

-Jednostki mowy

-Mowa rozciągnięta

-Język "nonsensowny"

-Mówienie "całym ciałem"

-Szeptanie "całym ciałem"

-Wołanie "całym ciałem"

-Śpiewanie "całym ciałem"

-Mowa sceniczna a mowa ciała

metody dydaktyczne

improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj. w przedmiotach tkj.: Sceny klasyczne, Sceny współczesne

wykonanie: www.ansta.pl