symbol | jezyk |
---|---|
3/1426 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Umiejętność świadomego posługiwania się techniką mowy w spektaklu; Zintegrowanie głosu (mowy) z całym ciałem. Używanie techniki mowy jako siły napędowej w budowaniu postaci. Umiejętność prawidłowego oddychania na scenie
Przedmiot Technika mowy realizowany jest w szeregu improwizacji scenicznych angażujących całe cialo aktorów. Improwizacje obejmują mówienie w języku "nonsensownym", jak i sztuczne rozciąganie mowy z podziałem na spółgłoski i samogłoski | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- brak danych - | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
podstawowe zadania aktorskie, prezentacje sceniczne | |
bibliografia podstawowa | |
B. Toczyska: "Elementarne ćwiczenia dykcji" Wyd. Podkowa B. Toczyska: "Ruch w głosie" Wyd. Podkowa | |
bibliografia uzupełniająca | |
B. Toczyska: "Sarabanda w Chaszczach" B. Toczyska: "Łamańce z dedykacją" | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, | 3/1426/3983 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała" -Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci -Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej -Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem -Prawidłowe oddychanie -Jednostki mowy -Mowa rozciągnięta -Język "nonsensowny" -Mówienie "całym ciałem" -Szeptanie "całym ciałem" -Wołanie "całym ciałem" -Śpiewanie "całym ciałem" -Mowa sceniczna a mowa ciała | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj. w przedmiotach tkj.: Sceny klasyczne, Sceny współczesne |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, | 3/1426/3982 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała" -Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci -Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej -Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem -Prawidłowe oddychanie -Jednostki mowy -Mowa rozciągnięta -Język "nonsensowny" -Mówienie "całym ciałem" -Szeptanie "całym ciałem" -Wołanie "całym ciałem" -Śpiewanie "całym ciałem" -Mowa sceniczna a mowa ciała | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
warunkiem zaliczenia jest umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj w przedmiotach tkj. Sceny klasyczne, Sceny współczesne |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, | 3/1426/3984 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała" -Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci -Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej -Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem -Prawidłowe oddychanie -Jednostki mowy -Mowa rozciągnięta -Język "nonsensowny" -Mówienie "całym ciałem" -Szeptanie "całym ciałem" -Wołanie "całym ciałem" -Śpiewanie "całym ciałem" -Mowa sceniczna a mowa ciała | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj. w przedmiotach tkj.: Sceny klasyczne, Sceny współczesne |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Magdalena Boć, mgr Dariusz Szymaniak, | 3/1426/3985 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Umiejętnośc zintegrowania mowy z ciałem rozumianym jako instrument gry aktora. Umiejętność rozróżniania techniki mowy i techniki "mowy ciała" -Mowa jako siła napędowa w budowaniu postaci -Technika mowy jako podstawa techniki aktorskiej -Zintegrowanie głosu(mowy) z całym ciałem -Prawidłowe oddychanie -Jednostki mowy -Mowa rozciągnięta -Język "nonsensowny" -Mówienie "całym ciałem" -Szeptanie "całym ciałem" -Wołanie "całym ciałem" -Śpiewanie "całym ciałem" -Mowa sceniczna a mowa ciała | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
improwizacja sceniczna, ćwiczenia indywidualne i zbiorowe | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Umiejętność samodzielnego praktycznego zastosowania techniki mowy w działaniach scenicznych, tj. w przedmiotach tkj.: Sceny klasyczne, Sceny współczesne |