symbol | jezyk |
---|---|
3/1421 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zaznajomienie z zasadami interpretacji odmiennych stylistycznie utworów; wykształcenie umiejetności współpracy z instrumentalistą; wykształcenie umiejetności pracy z mikrofonem; zapoznanie z podstawowymi zasadami improwizacji; świadome opanowanie niekorzystnych emocji związanych z publiczna prezentacją; doskonalenie srodków wyrazu artystycznego i wyobraźni muzycznej; przygotowanie do pracy estradowej i scenicznej; prawidłowe odczytanie intencji kompozytora wynikających z zapisu nutowego. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wymagania wstępne spełniać powinien każdy student, który pomyślnie przejdzie proces rekrutacji na studia. Wymagania dodatkowe: podstawy techniki wokalnej, umiejętność samodzielnego odczytania zapisu nutowego, samodzielne proponowanie interpretacji utworu. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyka sceniczna i/lub estradowa. | |
bibliografia podstawowa | |
Wymagania repertuarowe określa indywidualny program nauczania pedagoga śpiewu solowego. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Wymagania repertuarowe określa indywidualny program nauczania pedagoga śpiewu solowego. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3962 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Student powinien posiąść umiejętność prawidłowego odczytania tekstu muzycznego partii solowej w powiązaniu z partią fortepianu, poznaje podstawowe zasady frazowania i wymowy tekstu literackiego w różnych językach. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3963 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Podstawowe rozumienie relacji solista-akompaniator, wprowadzenie podstaw improwizacji, poznanie technik opanowywania tremy, utrwalenie i poszerzanie nabytych umiejętności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3964 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zaznajomienie z zasadami frazowania przynależącymi do różnych stylów, powiązanie z agogiką i dynamiką, uwrażliwienie na relacje muzyczne występujące między partią solową a partią akompaniamentu. Poszerzanie i utrwalanie zdobytych umiejetności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3965 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozwijanie rozumienia formy przygotowywanych utworów jako jeden z istotnych warunków świadomej interpretacji. Rozumienie różnic stylistycznych między różnym rodzajami piosenki artystycznej (francuska, włoska, rosyjska, amerykańska) | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3966 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozbudzanie wyobraźni muzycznej, pogłebione dążenie do prawidłowego operowania pełną gamą środków wyrazowych związanych z określonym stylem. Utrwalanie i poszerzanie zdobytych umiejętności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3967 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca nad większymi formami, cyklami wokalnymi zmusza do dogłębnej analizy problemu dramaturgii utworu w powiązaniu z tekstem literackim. student wykształca poczucie przewodnictwa w prowadzeniu muzycznej narracji wobec akompaniatora. utrwalanie i poszerzanie zdobytych umiejętności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7 | 45.00 | 5.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3968 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Poszerzanie umiejętności operowania pełną gamą środków wykonawczych i wyrazowych, przygotowania do wykonania recitalu dyplomowego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
8 | 45.00 | 5.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, | 3/1421/3969 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Przygotowania do wykonania recitalu dyplomowego, prezentującego pełne spektrum zdobytych umiejętności. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów. |