Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praca z pianistą-korepetytorem

symboljezyk
3/1421polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zaznajomienie z zasadami interpretacji odmiennych stylistycznie utworów; wykształcenie umiejetności współpracy z instrumentalistą; wykształcenie umiejetności pracy z mikrofonem; zapoznanie z podstawowymi zasadami improwizacji; świadome opanowanie niekorzystnych emocji związanych z publiczna prezentacją; doskonalenie srodków wyrazu artystycznego i wyobraźni muzycznej; przygotowanie do pracy estradowej i scenicznej; prawidłowe odczytanie intencji kompozytora wynikających z zapisu nutowego.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Wymagania wstępne spełniać powinien każdy student, który pomyślnie przejdzie proces rekrutacji na studia. Wymagania dodatkowe: podstawy techniki wokalnej, umiejętność samodzielnego odczytania zapisu nutowego, samodzielne proponowanie interpretacji utworu.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Praktyka sceniczna i/lub estradowa.

bibliografia podstawowa

Wymagania repertuarowe określa indywidualny program nauczania pedagoga śpiewu solowego.

bibliografia uzupełniająca

Wymagania repertuarowe określa indywidualny program nauczania pedagoga śpiewu solowego.

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Wokalistyka
musical (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 09/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3962
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Student powinien posiąść umiejętność prawidłowego odczytania tekstu muzycznego  partii solowej w powiązaniu z partią fortepianu, poznaje podstawowe zasady frazowania i wymowy tekstu literackiego w różnych językach.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3963
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Podstawowe rozumienie relacji solista-akompaniator, wprowadzenie podstaw improwizacji, poznanie technik opanowywania tremy, utrwalenie i poszerzanie nabytych umiejętności.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3964
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Zaznajomienie z zasadami frazowania przynależącymi do różnych stylów, powiązanie z agogiką i dynamiką, uwrażliwienie na relacje muzyczne występujące między partią solową a partią akompaniamentu. Poszerzanie i utrwalanie zdobytych umiejetności.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3965
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Rozwijanie rozumienia formy przygotowywanych utworów jako jeden z istotnych warunków świadomej interpretacji. Rozumienie różnic stylistycznych między różnym rodzajami piosenki artystycznej (francuska, włoska, rosyjska, amerykańska)

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3966
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Rozbudzanie wyobraźni muzycznej, pogłebione dążenie do prawidłowego operowania pełną gamą środków wyrazowych związanych z określonym stylem. Utrwalanie i poszerzanie zdobytych umiejętności.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.002.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3967
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Praca nad większymi formami, cyklami wokalnymi zmusza do dogłębnej analizy problemu dramaturgii utworu w powiązaniu z tekstem literackim. student wykształca poczucie przewodnictwa w prowadzeniu muzycznej narracji wobec akompaniatora. utrwalanie i poszerzanie zdobytych umiejętności.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
745.005.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3968
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Poszerzanie umiejętności operowania pełną gamą środków wykonawczych i wyrazowych, przygotowania do wykonania recitalu dyplomowego.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
845.005.0ćwiczeniazaliczeniemgr Zbigniew Kosmalski, Adam Pietrzak, mgr Andrzej Sienkiewicz, mgr Ignacy Wiśniewski, 3/1421/3969
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Przygotowania do wykonania recitalu dyplomowego, prezentującego pełne spektrum zdobytych umiejętności.

metody dydaktyczne

lekcje indywidualne, lekcje otwarte, lekcje przy udziale pedagoga śpiewu, praktyka estradowa

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przygotowanie programu egzaminu-ilość utworów i czas prezentacji egzaminacyjnej uzależnione od wymagań programowych danego semestru studiów.

wykonanie: www.ansta.pl