symbol | jezyk |
---|---|
3/1404 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
słuch muzyczny | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
historia muzyki, historia wokalistyki, historia teatru | |
bibliografia podstawowa | |
1. Bliżej opery. Twórcy-dzieła-konteksty, red. J. Mianowski, R. D. Golianek, Toruń 2010
2. B. Horowicz, Teatr operowy, Warszawa 1963
3. Jak skomponować „dramma per musica”. Od „Dafne” do „Ulisse Errante”, pod red. T. Cartera i Z. M. Szweykowskiego, Kraków 1994.
4. M. Steel, Wielcy kompozytorzy i ich czasy, Poznań 2009.
5. P. Kamiński, Tysiąc i jedna opera, t. I i II, Warszawa 2008.
6. R. D. Golianek, Zrozumieć operę, Poznań 2009
| |
bibliografia uzupełniająca | |
F. Blume (red.): Die Musik Geschihte und Gegenwart, Kassel 1949 - 1979 E. Dziębowska (red.): Encyklopedia muzyczna PWM, Część biograficzna, Kraków 1979-2008 J. Kański: Przewodnik operowy, Kraków 2000 L. Kydryński: Przewodnik operetkowy, Kraków 1977 L. Kytryński: Opera na cały rok, Kraków 1989 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | dr hab. Barbara Gogol-Drożniakiewicz, | 3/1404/3903 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Tręści programowe:
Efektem kształcenia jest orientacja studenta w wyżej wymienionych zagadnieniach. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metody poglądowe | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie pracy pisemnej na zadany przez prowadzącego temat, rozpoznanie fragmentów omawianych oper (test słuchowy) i rozmowa sprawdzająca zasób wiedzy zdobytej przez studenta. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr hab. Barbara Gogol-Drożniakiewicz, | 3/1404/3904 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Efektem kształcenia jest orientacja studenta w wyżej wymienionych zagadnieniach.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda poglądowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie pracy pisemnej na zadany przez prowadzącego temat, rozpoznanie fragmentów omawianych oper (test słuchowy) i rozmowa sprawdzająca zasób wiedzy zdobytej przez studenta. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | dr hab. Barbara Gogol-Drożniakiewicz, | 3/1404/3905 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Efektem kształcenia jest orientacja studenta w wyżej wymienionych zagadnieniach. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda poglądowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie pracy pisemnej na zadany przez prowadzącego temat, rozpoznanie fragmentów omawianych oper (test słuchowy) i rozmowa sprawdzająca zasób wiedzy zdobytej przez studenta. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr hab. Barbara Gogol-Drożniakiewicz, | 3/1404/3906 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Efektem kształcenia jest orientacja studenta w wyżej wymienionych zagadnieniach. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
metoda pogladowa | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie pracy pisemnej na zadany przez prowadzącego temat, rozpoznanie fragmentów omawianych oper (test słuchowy) i rozmowa sprawdzająca zasób wiedzy zdobytej przez studenta. |