symbol | jezyk |
---|---|
3/1393 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założenia i cele:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
podstawowa koordynacja ruchowa | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
taniec klasyczny, współczesny, elementy rytmiki | |
bibliografia podstawowa | |
O. Kuźmińska: Gimnastyka jazzzowa - ćwiczenia z muzyką dla wszystkich, Sport i turystyka, Warszawa 1985 D. Austin: Pilates dla każdego, Zysk i S-ka Wydawnictwo s.j., Poznań 2003 L. Górecki: Teoria i metodyka ćwiczeń ruchowych aktora, t. 1, 2, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1985
| |
bibliografia uzupełniająca | |
L. Robinson, G. Convy: Ćwiczenia pilates Bauer-Weltbild Sp z o.o. Warszawa 2001 S. Martin: Ciało i umysł, Medium, Warszawa 1993 S. Soelveborn: Stretching, Sport i turystyka, Warszawa 1990 I. Dowd: Taking Root to Fly - ten articles on functional anatomy W. Tomaszewski: Człowiek tańczący, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Andrzej Morawiec, | 3/1393/3866 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Omówienie podstawowych zasad wykonywania ćwiczeń z techniki tańca współczesnego ideo-kinesis i body-mind: alignment, oppostion, arm extension, leg extension, succession, weight, drop, fall, push, lunge, energia potencjalna i kinetyczna, recovery i rebound, swing, suspension, contraction i release, ruch spiralny, twist, isolation, brush, shift
Ćwiczenia wstępne: body rolls, spinal successsion, table-top, flat back, solations, roll-over
Ćwiczenia na podłodze /FLOORWORK/: sitting, spine stretches, leg exercices, swing the legs, kneeling spine curls, side fall, conraction i release, breahing w I, II, IV i V pozycjach, hip spiral w IV i V pozycjach
Kombinacja taneczna wykorzystująca poznane elementy, uwzględniając zmiany tempa, metrum, dynamiki, płaszczyzn, poziomów i kierunków ruchu.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Regularne zajęcia praktyczne w sali baletowej, realizujące założenia programowe, z użyciem przyrządów i pomocy dydaktycznych (taśma Dyna- Bend, Twister, itp.), oraz ilustracji i map anatomicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Prawidłowe i świadome wykonanie elementów ruchowych poznanych w danym semestrze; znajomość terminologii przedmiotu |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | kolokwium | mgr Andrzej Morawiec, | 3/1393/3867 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ćwiczenia na środku sali /CENTREWORK/: plie-drop the pelvis, grand plie-releve, paralel-turn out i reverse w I i II pozycji nog, peeling the foot, brushes, shifting body weight, drop-swing rąk. swing a leg, grand battement jete, skipping parallel, jumps, upper-body works
Ćwiczenia przestrzenne /MOVING IN SPACE/: walking in the moon-pas fondus parallel, skipping parallel, jumps, hops, leaps, skipps
Kombinacja taneczna wykorzystująca poznane elementy, uwzględniając zmiany tempa, metrum, dynamiki, płaszczyzn, poziomów i kierunków ruchu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Regularne zajęcia praktyczne w sali baletowej, realizujące założenia programowe, z użyciem przyrządów i pomocy dydaktycznych (taśma Dyna- Bend, Twister, itp.), oraz ilustracji i map anatomicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
kolokwium: znajomość materiału ruchowego poznanego w ciągu roku akademickiego, znajomość terminologii przedmiotu, przygotowanie i omówienie etiudy stworzonej w oparciu o materiał zrealizowany w trakcie procesu dydaktycznego |