Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/1370
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Praktyczne poznawanie repertuaru kameralnego, umiejętność rozwiązywania problemów technicznych gry zespołowej, umiejętność prowadzenia dialogu muzycznego.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Umiejętności praktyczne oraz wiedza teoretyczna umożliwiająca pracę w zespole kameralnym.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-----

bibliografia podstawowa

Repertuar wybrany przez pedagoga.

bibliografia uzupełniająca

Adamowicz-Kaszuba T., Con fisharmonica. Akordeon w muzyce kameralnej w składach mieszanych w kontekście źródeł współczesnej praktyki artystycznej, Poznań 2009

Olczak K. - Skład instrumentalny akordeony-organy jako nowa forma kameralistyki akordeonowej, AMFC Warszawa 1996

efekty kształcenia - wiedza

absolwent posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością
absolwent posiada gruntowną znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych

efekty kształcenia - umiejętności

absolwent posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych i zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki kameralnej
absolwent samodzielnie przygotowuje swoją partię w utworze kameralnym na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi oraz wspólnie z pozostałymi członkami zespołu interpretuje utwór kameralny w oparciu o własne twórcze inspiracje oraz koncepcje artystyczne swoich partnerów
absolwent jest zdolny do funkcjonowania w różnych formacjach zespołowych i posiada umiejętność współdziałania z innymi artystami w różnego typu zespołach
podczas realizacji własnych i zespołowych koncepcji artystycznych w utworach kameralnych absolwent wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych
na bazie doświadczeń związanych ze studiami pierwszego stopnia absolwent potrafi wykazywać się umiejętnością budowania i pogłębiania repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością, z możliwością specjalizowania się w wybranym składzie instrumentalnym zespołu kameralnego
kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną i wspólną pracę w zespole kameralnym student utrzymuje i poszerza swoje zdolności do współtworzenia, realizowania i wyrażania spójnych zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie repertuaru kameralnego
absolwent jest przygotowany do współpracy w zespołach o różnorodnym składzie instrumentalnym i bazując na doświadczeniach zdobytych podczas studiów pierwszego stopnia rozwija umiejętność dostosowania środków wykonawczych do możliwości i specyfiki pozostałych instrumentów wchodzących w skład danego zespołu kameralnego

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

absolwent jest zdolny do świadomego integrowania wiedzy i umiejętności zdobytych w obszarze kameralistyki oraz do ich praktycznego wykorzystania podczas współpracy z innymi muzykami
będąc w pełni świadomym, ukształtowanym i kreatywnym artystą potrafi przyjąć postawę otwartości na koncepcje artystyczne innych artystów, z którymi współpracuje, szanuje ich autonomiczne wizje artystyczne i poprzez konstruktywny dialog i wymianę poglądów dąży do stworzenia wspólnej zespołowej koncepcji artystycznej
absolwent jest w pełni przygotowany do współpracy z innymi artystami, zarówno pod względem merytorycznym (w pełni profesjonalna realizacja swojej partii w kontekście całości formalno-wyrazowej utworu kameralnego, z wykorzystaniem całej zdobytej zintegrowanej wiedzy muzycznej) jak i psychospołecznym (postawa otwartości, szacunku, tolerancji i odpowiedzialności)

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na organach (magisterskie uzupełniające, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.003.0wykładkolokwiumdr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, 2/1370/3791
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Repertuar uzależniony jest od składu instrumentalnego zespołu.

Efektem kształcenia jest opanowanie minimum 15 minut programu.

metody dydaktyczne

Ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunek zaliczenia: obecność na zajęciach (minimum 50%), kolokwium.

Kryteria oceniania: opanowanie i zrozumienie tekstu muzycznego, dobór adekwatnych środków wyrazowych do stylistyki wykonywanego dzieła muzycznego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.003.0wykładkolokwiumdr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, 2/1370/3779
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Repertuar uzależniony jest od składu instrumentalnego zespołu.

Efektem kształcenia jest opanowanie minimum 15 minut programu.

metody dydaktyczne

Ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunek zaliczenia: obecność na zajęciach (minimum 50%), kolokwium.

Kryteria oceniania: opanowanie i zrozumienie tekstu muzycznego, dobór adekwatnych środków wyrazowych do stylistyki wykonywanego dzieła muzycznego.

wykonanie: www.ansta.pl