symbol | jezyk |
---|---|
2/1280 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zasadniczym celem gitarowej edukacji w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry instrumentalistów do samodzielnego rozwiązywania różnorodnych problemów w codziennej praktyce kameralisty. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Posiadanie sprawnego instrumentu oraz obowiązkowa obecność na zajęciach | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Zaleca się korzystanie z dodatkowych form współpracy członków zespołu – poza zajęciami obowiązkowymi | |
bibliografia podstawowa | |
Podstawowa literatura kameralna powinna być dopasowana do składu zespołu, jego potrzeb rozwojowych i ambicji artystycznych studentów i kierownika zespołu. Wielka różnorodność repertuaru kameralnego i ułatwiony dostęp do odpowiednich kompozycji (Internet, biblioteki dobrze zaopatrzone etc.) pozwalają rozwiązać ten problem bez większych przeszkód. Zaleca się także namawianie studentów do tworzenia własnych aranżacji (lub kompozycji) na dany skład zespołu. Przykładowe propozycje repertuaru: Call Leonard de - Trio in C; Diabelli Anton - Trio in F; Gragnani Philippo - Trio in D; Kretschmar Walter - Pastorale - Trio in G; J. Powroźniak – Tercety gitarowe; Wagner-Regeny Rudolf - Trio in a; Chaczaturian Aram - Serenada "Walenciańska wdowa"; Thorlaksson Eythor – Różne tercety; Brodźko Walery – (tercet) - Zagrywki rock'n rollowe; B. Henze – Das Gitarrespiel h. 15; Sanchez Blas - kwartet+s „Para que se toque, se baile o se cante?”; Hirakura N. – (4-tet) „Guitar popular Ensemble vol6”; Hasebe Jiro – „Guitar Ensemble Repertory-3” Mikes Jan - Chwila z gitarą 7; Gurkin W. - Kwintety, Kwartety różne; Sano Masataka – (5-et) „Guitar Ensemble Repertory -1”; Pallen Jean Marie – Ensamble; Batista Andres - Trilogia-Quinteto: Bailaora; Boccherini Luigi - Quintetto IV in Re G.448 oraz Kwintet nr 5 D; Kwintet D "Fandango" itp. Brouwer Leo - Quintetto (1957); Gibbons Orlando - Trois Madrigaux Anglais (3); Carulli Ferdinando - Concerto in Sol (ork+fl/g); Weekles Thomas - Trois madrigales Anglais (3); Rak Stepan - Kutnohorska Ouvertura(1984 - git.ork.); Dyens Roland - Tango en skai (strings+g); Bolling Claude - Concerto for guitar and jazz trio oraz Picnic Suite for fl.g.& piano; Gibbons Orlando - itp. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Oraz kompozycje innych twórców. Prawie w każdym katalogu wydawniczym można znaleźć tytuły kompozycji na zespoły kameralne – gitarowe lub z udziałem gitary. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
absolwent posiada ogólną znajomość literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
absolwent posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
absolwent umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje z zakresu kameralistyki |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, prof. zw. Jan Paterek, | 2/1280/3488 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja treści i form pracy omówionych dokładnie w poprzednim semestrze – stosownie do aktualnych potrzeb dydaktycznych i artystycznych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Jak w poprzednim semestrze - dostosowane do aktualnych potrzeb. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą zaliczenia przedmiotu w każdym semestrze jest egzamin semestralny w formie recitalu, a ocenę wystawiają studentom członkowie komisji. (Program recitalu (ca 20 minut) składa się z dowolnych pozycji zróżnicowanego repertuaru koncertowego i pedagogicznego.) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, prof. zw. Jan Paterek, | 2/1280/3501 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kontynuacja treści i form pracy omówionych dokładnie w poprzednich semestrach – stosownie do aktualnych potrzeb dydaktycznych i artystycznych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Jak w poprzednich semestrach - dostosowane do aktualnych potrzeb. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Podstawą zaliczenia przedmiotu w każdym semestrze jest egzamin semestralny w formie recitalu, a ocenę wystawiają studentom członkowie komisji. (Program recitalu (ca 20 minut) składa się z dowolnych pozycji zróżnicowanego repertuaru koncertowego i pedagogicznego.) |