symbol | jezyk |
---|---|
2/1262 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Poszerzenie repertuaru pianisty-akompaniatora (literatura oryginalna, wyciągi fortepianowe). Po ukończeniu kursu student zdoła samodzielnie przygotować partie fortepianu oraz kreatywnie współpracować z solista jako równorzędny partner, znający specyfikę śpiewu bądź instrumentu solisty, a także akompaniator-pedagog zdolny ukierunkować pracę solisty-ucznia. Ukończenie kursu pozwoli na podjęcie pracy zawodowej w roli wykwalifikowanego pianisty-akompaniatora.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przyjęcie na studia magisterskie | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Jeżeli student uczestniczy w konkursach lub koncertach jako akompaniator, program może ulec modyfikacji, a udane występy konkursowe czy koncertowe mogą stanowić podstawę zaliczenia semestru. | |
bibliografia podstawowa | |
Przedstawiony już materiał do opanowania | |
bibliografia uzupełniająca | |
brak | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | wykład | kolokwium | prof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, | 2/1262/3450 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie co najmniej pierwszej części wyciągu koncertu (z dowolnej epoki) oraz partii fortepianowej wirtuozowskiego utworu solisty. Program egzaminu: wykonanie wymienionych utworów oraz czytanie a vista.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią egzaminu jest czytanie a vista lub wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | wykład | kolokwium | prof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, | 2/1262/3456 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie co najmniej jednej części koncertu instrumentalnego od romantyzmu do współczesności oraz partii oryginalnej utworu utrzymanego w poetyce impresjonistycznej lub późniejszej. Program egzaminu: wykonanie przygotowanych utworów oraz wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią egzaminu jest czytanie a vista lub wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. |