symbol | jezyk |
---|---|
2/1243 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- Poznanie najnowszych nurtów refleksji pedagogicznej, - Zachęcanie do refleksji krytyczno – hermeneutycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
- B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007 | |
bibliografia uzupełniająca | |
- W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej dydaktyki (K_W01; H1A_W02). | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Tworzy autorskie programy kształcenia dla wybranych zakresów umiejętności praktycznej (K_U03; S1A_U04). | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | dr Adriana Barska, | 2/1243/3356 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Uczenie sie jako czynność: - pojęcia uczenia sie kształcenia, wychowania, nauczania; - uczniowie i nauczyciele; - przebieg uczenia się czynności; - autentyzm uczenia się; - autorskie programy kształcenia; - trzy etapy planowania dydaktycznego | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
kolokwium |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr Adriana Barska, | 2/1243/3368 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- kształcenie indywidualne; - kształcenie grupowe; - sprawdzanie osiągnięć uczniów; - ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczyciela; - ocenianie swoich osiągnięć przez uczniów; - podnoszenie jakości pracy szkoły
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin ustny |