Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Wprowadzenie do dydaktyki przedmiotowej

symboljezyk
2/1243
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

- Poznanie najnowszych nurtów refleksji pedagogicznej,

- Zachęcanie do refleksji krytyczno – hermeneutycznej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

 

 

- B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007

bibliografia uzupełniająca

- W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987

efekty kształcenia - wiedza

Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej dydaktyki (K_W01; H1A_W02).
Objaśnia znaczenie autentyzmu uczenia się dzieci i młodzieży w różnym wieku (K_W09; H1A_W04).

efekty kształcenia - umiejętności

Tworzy autorskie programy kształcenia dla wybranych zakresów umiejętności praktycznej (K_U03; S1A_U04).
Ocenia osiągnięcia ucznia, stosując społeczno – wychowawczy układ kryteriów oceniania (K_U13; H1A_U05).

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05).
Traktuje życie własne i innych osób jako proces ustawicznego kształcenia się (K_K01; H1A_K01).

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na fortepianie (licencjackie, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0wykładkolokwiumdr Adriana Barska, 2/1243/3356
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- Uczenie sie jako czynność:

- pojęcia uczenia sie kształcenia, wychowania, nauczania;

- uczniowie i nauczyciele;

- przebieg uczenia się czynności;

- autentyzm uczenia się;

- autorskie programy kształcenia;

- trzy etapy planowania dydaktycznego

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

kolokwium

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.002.0wykładegzamindr Adriana Barska, 2/1243/3368
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

 - kształcenie indywidualne;

- kształcenie grupowe;

- sprawdzanie osiągnięć uczniów;

- ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczyciela;

- ocenianie swoich osiągnięć przez uczniów;

- podnoszenie jakości pracy szkoły

 

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin ustny

wykonanie: www.ansta.pl