Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Pedagogika

symboljezyk
2/1229
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

- zapoznanie studentów z różnymi teoriami komunikowania się w odniesieniu do codziennych sytuacji szkolnych;

- zastosowanie teorii w praktyce

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

B. Kozyra, Komunikacja bez barier, Warszawa 2008

- Ch. Baylon, X. Mignot, Komunikacja, Kraków 2008

- M. Gołaszewska, Zarys estetyki. Problematyka, metody, teorie, Kraków 1973

- K. Szmidt, Pedagogika twórczości. Idee-aplikacje-rady na twórczą drogę, Kraków 2005

 

bibliografia uzupełniająca

- K. J. Szmidt (red.), Dydaktyka twórczości. Koncepcje-problemy-rozwiązania, Kraków 2005

efekty kształcenia - wiedza

Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej pedagogiki (K_W01; H1A_W02).
Interpretuje wybrane teorie dotyczące wychowania (K_W09; H1A_W05).

efekty kształcenia - umiejętności

Tworzy autorskie projekty kształcenia w celu zanalizowania i zinterpretowania problemów edukacyjnych (K_U03; S1A_U02).
Samodzielnie poszerza wiedzę i rozwija swoje umiejętności (K_U06; H1A_U01).

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05).
Traktuje życie własne jako proces ustawicznego kształcenia się (K_K01; H1A_K01).

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na instrumentach orkiestrowych (magisterskie uzupełniające, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0wykładkolokwiumdr Adriana Barska, 2/1229/3333
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- Kompetencje komunikacyjne nauczyciela (język, słuchanie, spostrzeganie);

- Komunikacja niewerbalna;

- Bariery w komunikacji;

- Wystąpienie publiczne

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

 

Aktywne uczestniczenie w zajęciach (realizowanie ćwiczeń)

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.002.0wykładegzamindr Adriana Barska, 2/1229/3334
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- Wychowanie przez sztukę a pedagogika twórczości: cele, cechy, zasady;

- Czołowi przedstawiciele: H. Read, V. Lowenfeld, Munro;

- Artysta a nauczyciel;

- odbiorca a uczeń;

- Dzieło sztuki a lekcja;

- Twórczość (elitarność czy egalitarność, aspekty, rodzaje)

 

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin ustny

 

wykonanie: www.ansta.pl