symbol | jezyk |
---|---|
2/1229 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
- zapoznanie studentów z różnymi teoriami komunikowania się w odniesieniu do codziennych sytuacji szkolnych; - zastosowanie teorii w praktyce | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
B. Kozyra, Komunikacja bez barier, Warszawa 2008 - Ch. Baylon, X. Mignot, Komunikacja, Kraków 2008 - M. Gołaszewska, Zarys estetyki. Problematyka, metody, teorie, Kraków 1973 - K. Szmidt, Pedagogika twórczości. Idee-aplikacje-rady na twórczą drogę, Kraków 2005
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- K. J. Szmidt (red.), Dydaktyka twórczości. Koncepcje-problemy-rozwiązania, Kraków 2005 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
Wyjaśnia podstawowe pojęcia współczesnej pedagogiki (K_W01; H1A_W02). | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Tworzy autorskie projekty kształcenia w celu zanalizowania i zinterpretowania problemów edukacyjnych (K_U03; S1A_U02). | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Angażuje się w działalność mającą na celu podnoszenie jakości kształcenia, w którym uczestniczy (K_K08; S1A_K05). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | dr Adriana Barska, | 2/1229/3333 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Kompetencje komunikacyjne nauczyciela (język, słuchanie, spostrzeganie); - Komunikacja niewerbalna; - Bariery w komunikacji; - Wystąpienie publiczne | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Aktywne uczestniczenie w zajęciach (realizowanie ćwiczeń)
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład | egzamin | dr Adriana Barska, | 2/1229/3334 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Wychowanie przez sztukę a pedagogika twórczości: cele, cechy, zasady; - Czołowi przedstawiciele: H. Read, V. Lowenfeld, Munro; - Artysta a nauczyciel; - odbiorca a uczeń; - Dzieło sztuki a lekcja; - Twórczość (elitarność czy egalitarność, aspekty, rodzaje)
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin ustny
|