Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Chór

symboljezyk
2/1221
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zajęcia zbiorowe prowadzone w wymiarze 2 godzin w trakcie trwania zjazdu mające na celu rozwijanie umiejętności wokalnych, naukę prawidłowej emisji głosu oraz poznanie metod prowadzenia chórów i zespołów wokalnych

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

 

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- czytania nut głosem - czytanie a vista

- samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

- śpiewanie utworów wielogłosowych w różnych stylach

 - praca z zespołem

 

 

 

bibliografia podstawowa

 

 - standardy jazzowe w opracowaniach na chór

 - gospel

 - musical

 - utwory klasyczne

 

bibliografia uzupełniająca

nie dotyczy

efekty kształcenia - wiedza

- posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad emisji głosu - posiada podstawową wiedzę dotyczącą podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów chóralnych - posiada znajomość podstawowego repertuaru chóralnego - posiada zdolność analizowania partytur chóralnych - posiada znajomość i umiejętność wykonywania utworów wielogłosowych w różnych stylach

efekty kształcenia - umiejętności

- posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów - dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi - opanował warsztat techniczny potrzebny do profesjonalnej chóralnej prezentacji muzycznej - poprzez opanowanie efektywnych technik ćwiczenia wykazuje umiejętność samodzielnego doskonalenia własnego warsztatu wokalnego - przyswoił sobie dobre nawyki dotyczące techniki i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny - posiada umiejętność słuchowego rozpoznawania materiału muzycznego, zapamiętywania go i operowania nim

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- jest świadomy sposobów wykorzystywania swej intuicji, emocjonalności i wyobraźni w zakresie ekspresji artystycznej - dzięki występom publicznym wykazuje umiejętność radzenia sobie z różnymi stresowymi sytuacjami z nich wynikającymi - w sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących prac projektowych chóru - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować działalność artystyczną związaną z praca w chórze - angażuje sie w projekty związane z występami chóru - wykazuje się kreatywnością i indywidualizmem mimo specyfiki pracy zespołowej

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na instrumentach orkiestrowych (magisterskie uzupełniające, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.002.0wykładzaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/1221/3316
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.002.0wykładzaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/1221/3317
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
315.002.0wykładzaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/1221/3318
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.002.0wykładzaliczeniedr hab. Małgorzata Kuchtyk, 2/1221/3319
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- śpiewanie utworów klasycznych, rozrywkowych oraz standardów jazzowych z akompaniamentem i a cappella

- poznawanie różnorodnej literatury chóralnej

- nauka i doskonalenie umiejętności czytania nut głosem - czytanie a vista

- nauka metod rozśpiewywania chóru i samodzielne rozśpiewywanie zespołu

 

 

metody dydaktyczne

metoda praktyczna

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie w kwartetach przynajmniej 2 wybranych z przygotowanych w semestrze utworów.

 Ocenie podlegać będzie wykonanie oraz  stopień wiedzy zdobytej w trakcie przygotowania repertuaru.

 

wykonanie: www.ansta.pl