Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/1220
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Praktyczne poznawanie repertuaru kameralnego, umiejętność rozwiązywania problemów technicznych gry zespołowej, umiejętność prowadzenia dialogu muzycznego.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Umiejętności praktyczne oraz wiedza teoretyczna umożliwiająca pracę w zespole kameralnym.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-----

bibliografia podstawowa

Repertuar wybrany przez pedagoga.

bibliografia uzupełniająca

Adamowicz-Kaszuba T., Con fisharmonica. Akordeon w muzyce kameralnej w składach mieszanych w kontekście źródeł współczesnej praktyki artystycznej, Poznań 2009

Olczak K. - Skład instrumentalny akordeony-organy jako nowa forma kameralistyki akordeonowej, AMFC Warszawa 1996

efekty kształcenia - wiedza

absolwent posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością
absolwent posiada gruntowną znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych

efekty kształcenia - umiejętności

absolwent posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych i zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki kameralnej
absolwent samodzielnie przygotowuje swoją partię w utworze kameralnym na wysokim poziomie profesjonalizmu, zgodnie z wymaganiami stylistycznymi oraz wspólnie z pozostałymi członkami zespołu interpretuje utwór kameralny w oparciu o własne twórcze inspiracje oraz koncepcje artystyczne swoich partnerów
absolwent jest zdolny do funkcjonowania w różnych formacjach zespołowych i posiada umiejętność współdziałania z innymi artystami w różnego typu zespołach
podczas realizacji własnych i zespołowych koncepcji artystycznych w utworach kameralnych absolwent wykazuje się umiejętnością świadomego zastosowania wiedzy dotyczącej elementów dzieła muzycznego i obowiązujących wzorców formalnych
na bazie doświadczeń związanych ze studiami pierwszego stopnia absolwent potrafi wykazywać się umiejętnością budowania i pogłębiania repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością, z możliwością specjalizowania się w wybranym składzie instrumentalnym zespołu kameralnego
kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną i wspólną pracę w zespole kameralnym student utrzymuje i poszerza swoje zdolności do współtworzenia, realizowania i wyrażania spójnych zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie repertuaru kameralnego
absolwent jest przygotowany do współpracy w zespołach o różnorodnym składzie instrumentalnym i bazując na doświadczeniach zdobytych podczas studiów pierwszego stopnia rozwija umiejętność dostosowania środków wykonawczych do możliwości i specyfiki pozostałych instrumentów wchodzących w skład danego zespołu kameralnego

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

absolwent jest zdolny do świadomego integrowania wiedzy i umiejętności zdobytych w obszarze kameralistyki oraz do ich praktycznego wykorzystania podczas współpracy z innymi muzykami
będąc w pełni świadomym, ukształtowanym i kreatywnym artystą potrafi przyjąć postawę otwartości na koncepcje artystyczne innych artystów, z którymi współpracuje, szanuje ich autonomiczne wizje artystyczne i poprzez konstruktywny dialog i wymianę poglądów dąży do stworzenia wspólnej zespołowej koncepcji artystycznej
absolwent jest w pełni przygotowany do współpracy z innymi artystami, zarówno pod względem merytorycznym (w pełni profesjonalna realizacja swojej partii w kontekście całości formalno-wyrazowej utworu kameralnego, z wykorzystaniem całej zdobytej zintegrowanej wiedzy muzycznej) jak i psychospołecznym (postawa otwartości, szacunku, tolerancji i odpowiedzialności)

Semestry

Pedagogika Instrumentalna
Gra na instrumentach orkiestrowych (magisterskie uzupełniające, niestacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.003.0wykładkolokwiumdr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Elżbieta Czapor, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. Edward Daniecki, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, 2/1220/3314
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Repertuar uzależniony jest od składu instrumentalnego zespołu.

Efektem kształcenia jest opanowanie minimum 15 minut programu.

metody dydaktyczne

Ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunek zaliczenia: obecność na zajęciach (minimum 50%), kolokwium.

Kryteria oceniania: opanowanie i zrozumienie tekstu muzycznego, dobór adekwatnych środków wyrazowych do stylistyki wykonywanego dzieła muzycznego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.003.0wykładkolokwiumdr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Elżbieta Czapor, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. Edward Daniecki, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, 2/1220/3315
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Repertuar uzależniony jest od składu instrumentalnego zespołu.

Efektem kształcenia jest opanowanie minimum 15 minut programu.

metody dydaktyczne

Ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunek zaliczenia: obecność na zajęciach (minimum 50%), kolokwium.

Kryteria oceniania: opanowanie i zrozumienie tekstu muzycznego, dobór adekwatnych środków wyrazowych do stylistyki wykonywanego dzieła muzycznego.

wykonanie: www.ansta.pl