symbol | jezyk |
---|---|
2/1220 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Praktyczne poznawanie repertuaru kameralnego, umiejętność rozwiązywania problemów technicznych gry zespołowej, umiejętność prowadzenia dialogu muzycznego. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Umiejętności praktyczne oraz wiedza teoretyczna umożliwiająca pracę w zespole kameralnym. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
----- | |
bibliografia podstawowa | |
Repertuar wybrany przez pedagoga. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Adamowicz-Kaszuba T., Con fisharmonica. Akordeon w muzyce kameralnej w składach mieszanych w kontekście źródeł współczesnej praktyki artystycznej, Poznań 2009 Olczak K. - Skład instrumentalny akordeony-organy jako nowa forma kameralistyki akordeonowej, AMFC Warszawa 1996 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
absolwent posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
absolwent posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych i zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki kameralnej | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
absolwent jest zdolny do świadomego integrowania wiedzy i umiejętności zdobytych w obszarze kameralistyki oraz do ich praktycznego wykorzystania podczas współpracy z innymi muzykami |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Elżbieta Czapor, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. Edward Daniecki, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1220/3314 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Repertuar uzależniony jest od składu instrumentalnego zespołu. Efektem kształcenia jest opanowanie minimum 15 minut programu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunek zaliczenia: obecność na zajęciach (minimum 50%), kolokwium. Kryteria oceniania: opanowanie i zrozumienie tekstu muzycznego, dobór adekwatnych środków wyrazowych do stylistyki wykonywanego dzieła muzycznego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 3.0 | wykład | kolokwium | dr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Elżbieta Czapor, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. Edward Daniecki, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1220/3315 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Repertuar uzależniony jest od składu instrumentalnego zespołu. Efektem kształcenia jest opanowanie minimum 15 minut programu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunek zaliczenia: obecność na zajęciach (minimum 50%), kolokwium. Kryteria oceniania: opanowanie i zrozumienie tekstu muzycznego, dobór adekwatnych środków wyrazowych do stylistyki wykonywanego dzieła muzycznego. |