symbol | jezyk |
---|---|
2/1136 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zapoznanie studentów z tajnikami budowy róznych modeli instrumentu.
Zapoznanie się z historią i rozwojem instrumentu na tle epok historycznych.
Praktyczne zastosowanie podstawowych narzędzi służących do naprawy instrumentu i wytwarzania akcesoriów niezbędnych w jego eksploatacji.
Zagłębienie się w tajniki konserwacji instrumentu i jego elementów.
Opanowanie umiejetności strojenia instrumentu lub jego elementów.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończony 2 semestr studiów uzupełniających magisterskich | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Zapoznanie się z informacjami szczegółowymi na podstawie literatury fachowej oraz wykorzystanie źródeł internetowych (np strony producentów instrumentów). | |
bibliografia podstawowa | |
Literatura fachowa dotycząca poszczególnych instrumentów, dostępna w internecie oraz uwagi i doświadczenia pedagogów i innych użytkowników. | |
bibliografia uzupełniająca | |
W przypadku braku specjalistycznej literatury fachowej powstaje konieczność zwrócenia się do literatury dostępnej w internecie (uwagi, doświadczenia innych użytkowników) | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie bez oceny | dr Mirosław Adrjanczyk, mgr Robert Kubiś, mgr Jacek Sikorski, mgr Marek Stefaniak, | 2/1136/3008 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Zapoznanie studentów z tajnikami budowy i konserwacji szerokiego spektrum instrumentarium perkusyjnego uwzględniającego podstawowe instrumenty bedace bazą wykorzystywaną w procesie dydaktycznym studiów licencjackich i magisterskich(werbel, kotły, ksylofon, marimba, wibrafon itp.) a także instrumentarium z którym studenci spotykają się rzadziej, najczęściej jako części instalacji perkusyjnych lub w kameralistyce (konga, bongosy, instrumenty egzotyczne itp.) Ważnym elementem jest pogłębienie umiejętności właściwego strojenia instrumentów membranowych, co szczególnie ważne jest przy okazji wymiany zużytych komponentów instrumentu
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Ćwiczenia i wykłady | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie frekwencji i aktywności na zajęciach. |