symbol | jezyk |
---|---|
2/1129 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Dyplom licencjata w specjalności – instrumentalistyka, pozytywny wynik egzaminu wstępnego na studia magisterskie. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
----- | |
bibliografia podstawowa | |
Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok. | |
bibliografia uzupełniająca | |
----- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
absolwent posiada szeroką wiedzę dotyczącą literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
absolwent posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych i zespołowych koncepcji artystycznych na gruncie muzyki kameralnej | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
absolwent jest zdolny do świadomego integrowania wiedzy i umiejętności zdobytych w obszarze kameralistyki oraz do ich praktycznego wykorzystania podczas współpracy z innymi muzykami |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Elżbieta Czapor, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1129/2993 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Elżbieta Czapor, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. Edward Daniecki, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1129/3001 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |