symbol | jezyk |
---|---|
2/1102 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu jest doskonalenie warsztatu gry zdobytego podczas studiów I stopnia, poszerzenie repertuaru poprzez wykonywanie utworów w różnych stylach oraz muzyki XX i XXI wieku. Istotna jest też praca nad repertuarem kameralnym oraz przynajmniej jednym koncertem solowym. Celem kształcenia jest przygotowanie wszechstronnie wykszałconego muzyka gotowego do samodzielnej pracy jako solista i kameralista, posiadającego umiejętności kreowania własnych pomysłów w oparciu o kontekst historyczny. Przygotowanie absolwenta do czynnego udziału w życiu artystycznym oraz ropowszechnianiu wartości estetycznych muzyki. Przygotowanie do ewentualnej pracy jako pedagog. Zaszczepienie w młodym człowieku potrzeby nieustannego samodzielnego dokształcania. Przedmiot zamyka przygotowanie dwóch recitali. Jeden recital musi składać się z kompozycji różnych stylistycznie i wywodzących się z różnych epok. Drugi recital może być monotematyczny. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Posiadanie dyplomu studiów I stopnia w zakresie gry na klawesynie. Zdanie egzaminu wstępnego na studia II stopnia. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Kontrapunkt z fugą Techniki kompozytorskie XX wieku
| |
bibliografia podstawowa | |
Traktaty XVI i XVIII wieku. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Literatura XX i XXI wieku na temat muzyki dawnej. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada dokładna wiedzę na temat budowy klawesynu i jego odmian | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- potrafi merytorycznie dbać o instrument | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- podejmuje samodzielne decyzje artystyczne |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/1102/2939 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: - wybrane utwory z literatury klawesynowej od XVI do XVIII wieku dobrane zgodnie z indywidualnymi potrzebami studenta - przynajmniej jedna kompozycja wywodząca się z XX lub XXI wieku Efekty kształcenia: - doskonalenie techniki gry - umiejętność różnicowania utworów z uwzględnieniem charakteru i stylu poszczególnych kompozycji - umiejętność samodzielnego ozdabiania podstawowego zapisu - umiejetność pracy nad repertuarem skomponowanym w XX lub XXI wieku - rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej - kształtowanie własnej osobowości artystycznej - rozszerzanie repertuaru | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca ze studentem ma charakter indywidualny, dopasowany do potrzeb i możliwości. Student przygotowuje samodzielnie utwory i pracuje pod kontrolą pedagoga, rozwiązując nasuwające się problemy techniczne oraz interpretacyjne. Istotnym elementem pracy jest rozwijanie predyspozycji scenicznych studenta. Konieczny jest więc udział w koncertach organizowanych przez uczelnię oraz w festiwalach, kursach mistrzowskich oraz konkursach | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest opanowanie repertuaru nad którym pracowało się podczas zajęć z pedagogiem w stopniu przynajmniej zadowalającym. Metodą oceny jest wykonanie przygotowanego programu. Sposobem oceny jest ocena ciągła ( bieżące przygotowanie do zajęć) oraz ocena z egzaminu praktycznego. Istotna jest jest również aktywność artystyczna studenta (udział w koncertach, festiwalach oraz konkursach).
. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/1102/2948 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: - wybrane utwory z literatury klawesynowej od XVI do XVIII wieku dobrane zgodnie z indywidualnymi potrzebami studenta - koncert solowy wywodzący się z dowolnego okresu Efekty kształcenia: - doskonalenie techniki gry - umiejętność samodzielnego ozdabiania podstawowego zapisu - umiejetność pracy nad repertuarem skomponowanym w XX lub XXI wieku - rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej - kształtowanie własnej osobowości artystycznej - umiejętność współpracy z innymi muzykami - rozszerzanie repertuaru | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca ze studentem ma charakter indywidualny, dopasowany do potrzeb i możliwości. Student przygotowuje samodzielnie utwory i pracuje pod kontrolą pedagoga, rozwiązując nasuwające się problemy techniczne oraz interpretacyjne. Istotnym elementem pracy jest rozwijanie predyspozycji scenicznych studenta. Konieczny jest więc udział w koncertach organizowanych przez uczelnię oraz w festiwalach, kursach mistrzowskich oraz konkursach | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest opanowanie repertuaru nad którym pracowało się podczas zajęć z pedagogiem w stopniu przynajmniej zadowalającym. Metodą oceny jest wykonanie przygotowanego programu. Sposobem oceny jest ocena ciągła ( bieżące przygotowanie do zajęć) oraz ocena z egzaminu praktycznego. Istotna jest jest również aktywność artystyczna studenta (udział w koncertach, festiwalach oraz konkursach).
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 25.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/1102/2957 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: - wybrane utwory z literatury klawesynowej od XVI do XVIII wieku dobrane zgodnie z indywidualnymi potrzebami studenta - dopuszczalna jest kompozycja skomponowana w XX lub XXI wieku Efekty kształcenia: - doskonalenie techniki gry - umiejętność różnicowania utworów z uwzględnieniem charakteru i stylu poszczególnych kompozycji - umiejętność samodzielnego ozdabiania podstawowego zapisu - umiejetność pracy nad repertuarem skomponowanym w XX lub XXI wieku - rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej - kształtowanie własnej osobowości artystycznej - przygotowanie recitalu solowego | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca ze studentem ma charakter indywidualny, dopasowany do potrzeb i możliwości. Student przygotowuje samodzielnie utwory i pracuje pod kontrolą pedagoga, rozwiązując nasuwające się problemy techniczne oraz interpretacyjne. Istotnym elementem pracy jest rozwijanie predyspozycji scenicznych studenta. Konieczny jest więc udział w koncertach organizowanych przez uczelnię oraz w festiwalach, kursach mistrzowskich oraz konkursach | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest opanowanie repertuaru nad którym pracowało się podczas zajęć z pedagogiem w stopniu przynajmniej zadowalającym. Metodą oceny jest wykonanie przygotowanego programu w formie otwartego recitalu. Sposobem oceny jest ocena ciągła ( bieżące przygotowanie do zajęć) oraz ocena z egzaminu praktycznego. Istotna jest jest również aktywność artystyczna studenta (udział w koncertach, festiwalach oraz konkursach).
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 25.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, | 2/1102/2960 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe: - wybrane utwory z literatury klawesynowej od XVI do XVIII wieku dobrane zgodnie z indywidualnymi potrzebami studenta - możliwe są utwory skomponowane w XX lub XXI wieku Efekty kształcenia: - doskonalenie techniki gry - umiejętność różnicowania utworów z uwzględnieniem charakteru i stylu poszczególnych kompozycji - umiejętność samodzielnego ozdabiania podstawowego zapisu - umiejetność pracy nad repertuarem skomponowanym w XX lub XXI wieku - rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej - kształtowanie własnej osobowości artystycznej - wykonanie recitalu solowego | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Praca ze studentem ma charakter indywidualny, dopasowany do potrzeb i możliwości. Student przygotowuje samodzielnie utwory i pracuje pod kontrolą pedagoga, rozwiązując nasuwające się problemy techniczne oraz interpretacyjne. Istotnym elementem pracy jest rozwijanie predyspozycji scenicznych studenta. Konieczny jest więc udział w koncertach organizowanych przez uczelnię oraz w festiwalach, kursach mistrzowskich oraz konkursach | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest opanowanie repertuaru nad którym pracowało się podczas zajęć z pedagogiem w stopniu przynajmniej zadowalającym. Metodą oceny jest wykonanie przygotowanego programu w formie otwartego recitalu. Sposobem oceny jest ocena ciągła ( bieżące przygotowanie do zajęć) oraz ocena z egzaminu praktycznego. Istotna jest jest również aktywność artystyczna studenta (udział w koncertach, festiwalach oraz konkursach).
. |