Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Nauka akompaniamentu z czytaniem a'vista

symboljezyk
2/1096
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poszerzenie repertuaru pianisty-akompaniatora (literatura oryginalna, sonaty). Po ukończeniu kursu student zdoła samodzielnie przygotować partię fortepianu oraz kreatywnie współpracować z solista jako równorzędny partner, znający specyfikę śpiewu bądź instrumentu solisty. Ukończenie kursu pozwoli na podjęcie pracy zawodowej w roli wykwalifikowanego pianisty-akompaniatora.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Przyjęcie na studia magisterskie

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Jeżeli student uczestniczy w konkursach lub koncertach jako akompaniator, program może ulec modyfikacji, a udane występy konkursowe czy koncertowe mogą stanowić podstawę zaliczenia semestru.

bibliografia podstawowa

Przedstawiony już materiał do opanowania

bibliografia uzupełniająca

brak

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na fortepianie (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0wykładegzaminprof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, 2/1096/2930
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Opanowanie co najmniej półgodzinnego cyklu pieśni lub pieśni i arii z różnych epok. Program egzaminu: wykonanie wymienionego cyklu.

metody dydaktyczne

Zajęcia indywidualne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0wykładegzaminprof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, 2/1096/2931
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Opanowanie całej sonaty bądź innego dużego utworu cyklicznego od Mozarta do współczesności zgodnie z preferencjami studenta, jeżeli chodzi o specjalność partnera

metody dydaktyczne

Zajęcia indywidualne

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą.

wykonanie: www.ansta.pl