symbol | jezyk |
---|---|
2/1032 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Kurs jest kontynuacją rozwoju umiejętności warsztatowych i interpretacyjnych studenta, nabytych w czasie studiów licencjackich.
Celem kształcenia jest przygotowanie studenta do wykonania dwóch publicznych recitali dyplomowych, a tym samym do samodzielnej działalności solistycznej.
Istotą przedmiotu jest prowadzenie zajęć w trybie indywidualnym, których uzupełnieniem są koncerty studenckie, kursy, warsztaty itp. Istotnym elementem kursu jest udział studenta w krajowych i międzynarodowych konkursach wykonawczych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończone studia licencjackie.
Zdany egzamin wstępny składający się z prezentacji przygotowanych utworów. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Propedeutyka muzyki współczesnej Improwizacja
| |
bibliografia podstawowa | |
F. Lips, Iskusstwo igry na bajanie, Muzyka, Moskwa 1998 T. Wroński, Zagadnienia gry skrzypcowej. 3. Technologia pracy, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1965 | |
bibliografia uzupełniająca | |
J. Akimov, Niekatoryje problemy teorii ispołnitelstwa na bajanie, Sowietskij Kompozitor, Moskwa, 1980 A.P. Basurmanow, Sprawocznik bajanista, Sowietskij Kompozitor, Moskwa, 1982, wyd 1I/1986 W. Maurer, Akkordeon Bibliographie, MH, Trossingen, 1980 Praca zbiorowa, Repertoirelijsten (Repertoire lists for accordion) Tom 8, Utrecht, 1990 W.L. Puchnowski, Historia akordeonu i instrumentów pokrewnych [w:] Akordeon od A do Z, PWM, Kraków, 1966 E. Rosińska, Polska literatura akordeonowa, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina, Zeszyt Naukowy, Warszawa, 1966 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
student posiada szczegółową wiedzę na temat repertuaru akordeonowego i związanego z nim piśmiennictwa | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student posiada ukształtowany warsztat wykonawczy umożliwiający przygotowanie repertuaru koncertowego. | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student posiada umiejętność krytycznej oceny własnych działań artystycznych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1032/2813 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Semestr I Dobrana do indywidualnych potrzeb studenta literatura, pozwalająca na uzupełnienie braków w zakresie środków stylistycznych i warsztatowych.
Dwa krótkie utwory wirtuozowskie lub fragmenty większego utworu wykonane na egzaminie technicznym w środku semestru; sugerowany rodzaj repertuaru: utwór polifoniczny, muzyka dawna, oryginalny utwór kompozytora polskiego, utwór wirtuozowski
Efektem kształcenia będzie wykonanie z pamięci półrecitalu o czasie trwania 20-25 minut, na który złożą się wymagane elementy treści programowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Dwa krótkie utwory wirtuozowskie lub fragmenty większego utworu wykonane na egzaminie technicznym w środku semestru; sugerowany rodzaj repertuaru: utwór polifoniczny, muzyka dawna, oryginalny utwór kompozytora polskiego, utwór wirtuozowski |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1032/2814 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Dobrana do indywidualnych potrzeb studenta literatura, pozwalająca na uzupełnienie braków w zakresie środków stylistycznych i warsztatowych. Efektem kształcenia będzie wykonanie z pamięci półrecitalu o czasie trwania 25 minut, na który złożą się wymagane elementy treści programowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr II Dwa krótkie utwory wirtuozowskie lub fragmenty większego utworu wykonane na egzaminie technicznym w środku semestru; utwór cykliczny lub koncert (część lub w całości), muzyka dawna, utwór transkrybowany, utwór wirtuozowski.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 25.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1032/2815 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Przygotowanie I recitalu dyplomowego Efektem kształcenia będzie wykonanie z pamięci (nie dotyczy muzyki kameralnej)recitalu o czasie trwania 45-50 minut, na który złożą się wymagane elementy treści programowych.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przygotowanie I recitalu dyplomowego
Obligatoryjne elementy, które winny znaleźć się w programie recitali dyplomowych: 1. utwór polifoniczny 2. Oryginalny utwór cykliczny (w całości) 3. muzyka dawna 4. koncert (w całości) 5. muzyka nowa 6. utwór o charakterze wirtuozowskim 7. utwór kompozytora polskiego
Program może obejmować także muzykę kameralną. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 25.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1032/2816 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Przygotowanie II recitalu dyplomowego
Efektem kształcenia będzie wykonanie z pamięci (nie dotyczy muzyki kameralnej)recitalu o czasie trwania 45-50 minut, na który złożą się wymagane elementy treści programowych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Obligatoryjne elementy, które winny znaleźć się w programie recitali dyplomowych: 1. utwór polifoniczny 2. Oryginalny utwór cykliczny (w całości) 3. muzyka dawna 4. koncert (w całości) 5. muzyka nowa 6. utwór o charakterze wirtuozowskim 7. utwór kompozytora polskiego
Program może obejmować także muzykę kameralną. |