symbol | jezyk |
---|---|
2/1016 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
opanowanie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, umiejętność zespołowego opracowania muzycznego tekstu na poziomie pozwalającym na prezentację w ramach występu publicznego | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
matura, pozytywny wynik egz. wstępnego wg wymagań określonych w informatorze dla kandydatów | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
----- | |
bibliografia podstawowa | |
literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok | |
bibliografia uzupełniająca | |
----- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
absolwent posiada ogólną znajomość literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
absolwent posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
absolwent umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje z zakresu kameralistyki |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1016/2761 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1016/2762 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1016/2763 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 3.0 | wykład | egzamin | prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr hab. Paweł Zagańczyk, | 2/1016/2764 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |